miércoles, 4 de mayo de 2016

ULTIMES NOVETATS










Youtube està canviant, i ho fa a pas ferm i decidit. Qui no recorda aquells inicis de la plataforma on només miràvem vídeos divertits? Quins temps aquells! A poc a poc Youtube s'ha anat professionalitzant. Primer va donar pas a vídeos més llargs. Després va permetre personalitzar les miniatures. A continuació va obrir el seu programa de partners per aportar ingressos als autors dels vídeos de més èxit, el que va generar el naixement dels YouTubers, i finalment va permetre emetre en directe a través de streaming.






La seva penúltima gran millora va ser la implementació de la secció d'edició, una secció que ens permet retallar vídeos i utilitzar música lliure de drets per a les nostres creacions. Tot i això, ha plogut molt des de llavors i ara Youtube es troba davant d'una nova fornada de canvis.

Aquí farem un petit resum dels canvis que ja podem gaudir o que podrem gaudir en poc temps:



Targetes actives des del mòbil


Fa temps que l'editor de vídeo de la pròpia plataforma permet incrustar als vídeos etiquetes i anotacions amb links de tot tipus, cosa que facilita certa interactivitat entre usuaris i vídeos. Aquestes targetes amb links, fins fa poc, estaven inactives en les pantalles dels mòbils i aquesta limitació s'havia convertit en una de les principals reclamacions de partners i usuaris. Doncs bé, Youtube s'ha posat a treballar-hi i de moment ja hi ha un tipus de targeta operatiu des dels nostres smartphones. Amb això, la plataforma dóna un altre pas endavant i continua deixant clares les seves intencions de futur.

Vídeos immersius


Quan ja estàvem acostumats a la interactivitat dels seus continguts, Youtube amplia el ventall de funcions i permet l'oportunitat de submergir-nos en els seus vídeos a través d'experiències inmersitas que permeten a l'espectador a moure la càmera 360 graus per decidir què vol veure. Alguns exemples són un nou vídeo de la cantant belga Noa Neal, una peça de terror o un descens en barca pel Gran Canó del Colorado. Tot i així, aquest tipus de creacions encara no estan a l'abast de tothom. De moment, la novetat es troba en fase beta i el format només es pot gaudir des de Google Chrome o l'aplicació de Youtube per Android.

URL personalitzada


Una de les primeres tasques en crear un canal de Youtube, a part de personalitzar amb covers, descripcions i enllaços, entre altres coses, era crear un URL personalitzada. Doncs bé, això ja no és possible. Youtube ha canviat la seva política i ara només deixa crear un URL personalitzada a canals que compleixin una sèrie de requisits:


  • Mínim de 500 subscriptors.
  • Antiguitat més de 30 dies.
  • Icona de canal amb una foto
  • Disseny personalitzat



Aquesta decisió va arribar després que l'agregador de vídeos més gran del món s'adonés que tenia una infinitat de canals amb URL personalitzada buits de contingut.

Youtube Premium


Segons l'agència AFP, fonts pròximes a la companyia han revelat que YouTube està ultimant el llançament d'un servei de subscripció sense publicitat per a finals de 2015. Igual que passa amb altres plataformes com Spotify, Youtube oferirà la possibilitat de pagar per ometre els anuncis pre-roll que s'emeten en molts dels seus vídeos. D'aquesta manera passarem a parlar d'usuaris Premium i usuaris Free com passa a Spotify. No obstant això, encara es desconeixen detalls importants d'aquest nou servei com el preu i tal com va aclarir el director de continguts del servei Robert Kyncl, aquest nou servei no canviarà per a la majoria d'usuaris ja que tal com va aclarir fa diverses setmanes considera que serà un públic molt concret el que estarà disposat a pagar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario